Herbalife Feiten
 
 
Mark Hughes wijdde zijn leven aan een ambitieus doel: hij wilde de beste en meest geavanceerde producten voor inwendige en uitwendige voeding op de wereldmarkt brengen. Een gevolg van zijn geweldige inzet is dat miljoenen mensen op een veilige en doeltreffende manier hun lichaamsgewicht onder controle hebben gekregen. Bovendien verbeterden zij hun levensstijl met behulp van de Herbalife producten ingrijpend. 

Het begon tragisch. De moeder van Mark Hughes, de stichter van Herbalife,raakte verslaafd aan de haar voorgeschreven vermageringspillen en stierf aan een per ongeluk ingenomen overdosis.
Hoewel Mark pas 18 jaar was, besloot hij een manier te vinden om mensenveilig en effectief hun gewicht te laten beheersen door middel van goede voeding. Na uitgebreide onderzoeken en productontwikkeling lanceerde Mark in februari 1980 Herbalife.

 
Vereniging Directe Verkoop

Als lid van de Vereniging directe Verkoop (VDV) hanteert Herbalife Netherlands BV niet alleen haar eigen ethische code maar ook de VDV gedragscode. Alle Herbalife Netherlands BV producten worden verkocht met een 30 dagen geld-terug-garantie. In heel veel landen is Herbalife lid van de DSA. De DSA is een internationale handelsorganisatie die de ondernemingen die zich bezighouden met directe verkoop vertegenwoordigt. De ethische richtlijnen van de DSA worden door ons gerespecteerd en we zijn er trots op mee te werken aan de totstandkoming van DSA-normen voorde hele branche.  Vereniging Directe Verkoop

 
Spectaculaire groei
De eerste maand was zijn omzet reeds $ 23.000. Daarna steeg de verkoop razendsnel. Aan het eind van het eerste jaar bedroeg de omzet een duizelingwekkend bedrag: $ 2 miljoen.
Momenteel is het een miljardenonderneming met een onbeperkt groeipotentieel. Herbalife streeft ernaar in de komende jaren haar werkterrein uit te breiden naar alle grotere landen ter wereld.

En gelet op de vele uitzonderlijke resultaten die de onderneming eerder heeft geboekt, zal dat zeker mogelijk zijn. Herbalife brengt ongetwijfeld de wereld een stapje dichter bijeen om mensen te helpen er goed uit te zien en zich ook goed te voelen. 

 
Wij zijn een wereldwijd operend bedrijf  
Herbalife, met haar hoofdkantoor in Los Angeles, Californië (USA) is momenteel actief in 63 landen en kent een wereldwijde omzet van bijna $ 2 miljard. In Europa is Herbalife één van de snelst groeiende ondernemingen met een omzet van circa $ 1 miljard. Het bedrijf staat officieel genoteerd op de New York Stock Exchange.

Ook in Nederland is Herbalife sinds 1993 zeer succesvol. De omzet van Herbalife in Nederland is vanaf 2000 (€ 25,9 miljoen) in 4 jaar meer dan verdubbeld tot € 57.9 miljoen.

 

Er zijn nu meer Herbalife distributeurs dan ooit tevoren
Iedereen is een onafhankelijke Distributeur en geen werknemer van Herbalife. Iedereen geniet van de vrijheid die het voeren van een eigen bedrijf met zich meebrengt.
 
Onze producten helpen u er goed uit te zien van binnen en van buiten
Wij leggen de nadruk op kruiden en andere natuurlijke ingrediënten in onze gewichts- beheersings-, voedingskundige en persoonlijke verzorgingsproducten. Deze exclusieve producten sluiten perfect aan bij de groeiende interesse van de consument in producten op basis van kruiden en natuurlijke grondstoffen. 
 
Geavanceerde Communicatietechnologie
Daardoor kunnen we onze boodschap over goede voeding snel en eenvoudig communiceren over de hele wereld. Het resultaat daarvan is, dat het aantal Distributeurs en klanten voortdurend wordt uitgebreid. 
 
Herbalife - zorgverlenende organisatie
De Herbalife Family Foundation werd in het leven geroepen om kansarme kinderen te helpen via verschillende organisaties; werkzaam op lokaal, nationaal en internationaal niveau. 
Tot de organisaties die door de Herbalife Family Foundation worden gesteund
behoren:
• D.A.R.E. (Drug Abuse Resistance Education)
• John Tracy Clinic
• Stuart House. The Rape Foundation
• Children’s Medical Research, Inc
• ACCH Dunblane, Scotland
• Save The Children, Kosovo Emergency Fund
En nog vele andere!
 
De Medische - wetenschappelijke adviesraad van Herbalife

Herbalife kan terugvallen op de gecombineerde kracht van enerzijds onze nieuwe Wetenschappelijke Adviesraad (SAB) en anderzijds het Mark Hughes Cellular & Molecular Nutrition Laboratory.

De geleerden van onze Wetenschappelijke Adviesraad verrichten baanbrekend onderzoek naar het gebruik van voedingsproducten voor een versterkt welzijn en een betere gewichtsbeheersing. Door bestudering van synergetisch werkende combinaties van kruiden vormen zij de motor van onze productontwikkeling. Hun klinische resultaten bevestigen de bijzondere kracht van bepaalde kruiden en monden uit in nog fijner afgestemde formules. De Adviesraad telt voorts verschillende andere bekroonde wetenschappers die op hun gebied toonaangevend zijn en die richting geven aan onze productontwikkeling. Zij bewaken de kwaliteit, de werkzaamheid en de veiligheid van ons assortiment.

Dr. David Heber, M.D., Ph.D., F.A.C.P., F.A.C.N. Chairman, Scientific & Medical Advisory Boards,

Dr. Luigi Gratton, M.D., M.P.H Vice President, Medical Affairs and Education,

Dr. Louis Ignarro, Nobelprijswinnaar Geneeskunde 1998.

De Adviesraad vormt een onschatbare bron van kennis omtrent de welzijnseffecten van onze producten en programma’s. Er is een nauwe samenwerking met de fine fleur in de voedingswetenschappen, de industrie en de regelgevende autoriteiten over de gehele wereld. Bovendien vormt onze onlangs in nieuwe samenstelling geïnstalleerde Adviesgroep een belangrijke informatiebank voor Herbalife’s wereldwijde Distributeursnetwerk. Jamie McManus, Janice Thompson, Jonathan Liss, Kim Krumhar en Mario Rosenberg dragen know-how aan op het gebied van sportvoeding, botanische wetenschappen en Uitwendige voeding. Deze experts bij uitstek staan dag na dag langs de lijn om u te helpen bij vragen over voedingskundige en wetenschappelijke zaken met betrekking tot Herbalife producten, hun toepassing en hun werking. Door deze voortdurende wisselwerking met de Distributeurs krijgen zij de feedback die bepaalt waar en waarover trainingen nu en in de toekomst dienen te gaan.

 
 
Michael O. Johnson - Herbalife CEO
Michael O. Johnson is sinds 3 April 2003 bij Herbalife na 17 jaar te hebben gewerkt voor Walt Disney Corporation waar hij in zijn laatste periode actief was als president van Walt Disney International. Als fanatiek triatleet is Michael vol passie over voeding en welzijn en heeft een visie voor de ontwikkeling om Herbalife verder te positioneren als een wereldklasse merk.
 
 
Zet nu de volgende stap naar een gezondere toekomst: vul het formulier in!!